Återvinning: Dinosaurier

En bra sak med att byta blogg är att alla gamla inlägg försvinner.
Ännu bättre är att man gå tillbaka till den gamla bloggen och återvinna inlägg som
fanns där. Gamla inlägg blir som nya, särskilt med enstaka omformuleringar eller
stavfelsrättningar. I kategorin Recycled kommer jag att återvinna inlägg jag tycker 
att eventuella nya läsare borde få ta del av.

2007-04-17

Det är härligt med barn, både små och stora.
Ibland minns jag saker de sagt, sånt som är alldeles för bra för att glömmas bort.
Här är en dialog jag hade med min kille när han var liten.
Vi tittade i en bok om dinosaurier och han säger:

- En sån dinosaurie såg jag härutanför.

- Nja... nej... Det kan du inte ha gjort. Dinosaurierna finns inte längre, de levde för länge sedan.

Grabben funderar en stund.
- Det var ganska länge sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0