Återvinning: Lite socker

En bra sak med att byta blogg är att alla gamla inlägg försvinner.
Ännu bättre är att man gå tillbaka till den gamla bloggen och återvinna inlägg som
fanns där. Gamla inlägg blir som nya, särskilt med enstaka omformuleringar eller
stavfelsrättningar. I kategorin Recycled kommer jag att återvinna inlägg jag tycker 
att eventuella nya läsare borde få ta del av.



Javisst! Det är dags för en repris igen. Detta är en av mina egna favoriter från förr,
närmare bestämt april 2007.


Det handlar om inköpschefen på mitt allra första jobb.

Inköpschefen var spänd, ja faktiskt ganska nervös, han skulle nämligen få fint
besök från England och det engelska språket var inte hans allra starkaste gren.
Gästerna kom och den rödsvettige inköpschefen tog med dem på en rundvandring i
fabriken. Tydligen gick det bra för han såg upprymd och lättad ut när de kom
tillbaka in på kontoret för att dricka kaffe. Tydligen hade engelskan lossnat lite
efterhand, det är ju ofta så, man är aningen ringrostig ett tag men ju mer man pratar
desto mer rullar det på.

När gästerna fått fikabröd på faten och kaffe i kopparna upptäckte han att sockret
saknades. Han gick bort till skafferiet, hämtade sockerskålen, vände sig om och
frågade sällskapet:

- Some sucking?


Exakt var han fick "sucking" ifrån kan jag bara gissa. "Socker" och "sucking",
visst finns det någon ordlikhet där. Eftersom han själv använde sucketter i sitt
eget kaffe kanske det också kan ha inverkat.

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag älskar engelska felsägningar. Det kan bli hur bra som helst. Inte för dem som säger dem, men för omgivningen som kan njuta av dem hur länge som helst. Kanske också måste bjuda på några snart.

2010-03-03 @ 15:05:02
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Zäta

Fantastiskt roligt!

2010-03-05 @ 08:51:36
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Bittan

*skrattar så jag höll på ramla av stolen :-)

2010-03-05 @ 10:24:40
URL: http://bittanberattar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0