En helg hemma i Östergötland

En helg hemma i Östergötland. Det är första helgen på fyra veckor jag är hemma.
Det kan behövas ibland.

Igår kväll blev det mysfredag med Skrotan.

Vid tolvtiden ringde sonen och ville bli hämtad på en fest ute på landet tre mil bort.
Det var något vi hade kommit överens om så det var lugnt. Han såg för rolig ut killen.
Tjejerna i gänget hade kastat sig över honom med plattång och vax. Luggen stod rakt
upp och resten av håret var kammat i en sån där inne (tror jag) allt-hår-framåt-frisyr.
Han såg riktigt gullig ut.

Två av tjejerna i baksätet skulle vidare till Motala och då det var 40 minuter kvar till
deras buss gick cirklade vi runt i stan en stund. Jag är kanske löjlig, men om jag hämtar
upp grabbens tjejkompisar från en fest så känner jag något slags ansvar för att de 
verkligen kommer hem ordentligt. 

I morse sov jag ut. Sedan packade jag träningsväskan. Jag hade lovat att skjutsa in 
Skrotan och hennes kompis till simhallen, och då kunde jag träna under tiden tänkte 
jag. Men det blev inget av det heller. På helgerna är Collegium där jag tränar så 
fullständigt proppat med fjantiga innebandyspelare och jag hatar fortfarande att 
trängas i ett omklädningsrum. Det är en mina fobier. 

Jag behöver verkligen komma igång med träningen igen. Musarmen och handleden
har bromsat mig så länge och jag nästan glömt bort hur det är. Det är tre veckor
sedan nu, och dessförinnan var det två veckor. Jag håller på att förtvina. Jag har för
tillfället inte ont i armen, men jag känner att det kan komma tillbaka om jag inte 
tänker mig för. 

Nu ska jag handla lite. I planerna finns en att städa lägenheten riktigt ordentligt.
Det brukar aldrig bli av, men vi får väl.

 

Kommentarer
Postat av: Grannfrun

Städa på en lördag?! Du har större problem än musarm, Doctor snuggles. Men om du ändå är på det jävla humöret, kan du komma hit och göra fint tills jag kommer hem ikväll. Nycklarna ligger under krukan och dammsugaren vill bli behandlad med respekt.

2010-03-27 @ 12:16:30
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: korven

jag har också planer för lite städ, haha får se som sagt.



Jag orkar inte blogga just nu eftersom jag inte är inspirerad till det, texterna känns påtvingade och jag uppdaterar så sällan att det blir ointressant. Kommer tillbaka när jag är lite mer pepp igen!

2010-03-27 @ 12:31:27
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Zäta

Städning suger! Med eller utan dammsugare!

2010-03-27 @ 17:24:22
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Beyonce

Jag har oxå varit dålig vad gäller träning på sista tiden, kanske är det något som går?

2010-03-28 @ 20:10:40
URL: http://bday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0