Paranoia

Det känns som att det går ganska bra med bandet nu. I alla fall är det riktigt, riktigt roligt.
De senaste repen har vi träffats hemma hos Wahlis i hans källare, vi brukar göra så när
vi inte är alla. Man kanske inte kan påstå att han byggt upp en studio, det vi kan göra där
är inte i närheten av något som skulle behövas för att göra en skiva, men ändå tillräckligt
för att kunna "dokumentera" de låtar vi har på repertoaren. Mitt eget mål är att det ska bli
så pass okej att jag vågar spela upp dem för vänner och bekanta, eventuellt också på
Youtube och länkat från bloggen. Det vore kul. Just nu har vi bara en sådan inspelning.

Hur gör man egentligen när man tränar sång och bor i lägenhet? Om man inte vill ta
livet sina grannar alltså? Jo, man kan sjunga i bilen. Det gör jag. Högt och ofta förbaskat
fult om man kan säga så. Det är ju när man är för sig själv man kan testa var gränserna
går. En paranoia har växt fram i samband med det där. Jag här nämligen blivit livrädd
för att jag ska råka komma åt en knapp på mobilen och av misstag ringa upp någon när
jag gapar. Det vore just snyggt. Jag blir emellanåt också osäker på hur mycket det 
egentligen hörs ut. Ibland tycker jag att folk tittar på mig när jag kör förbi. Jag tror ju inte
att det har att göra med min snygga bil precis.

Man kan förstås träna i lägenheten också. Om man gör som en annan kille Wahlis
berättade om. Han hade inrett en garderob till "sångrum". Rummet var isolerat så att
inget ljud alls nådde ut.  Han hade även dragit in sladdar från stereon i vardagsrummet
så att han kunde sjunga till musik. Det funkade nog perfekt tills en dag då han råkade
koppla fel så att hans sång (och bara sången) från mikrofonen i garderoben gick ut i
stereons högtalare inne i lägenheten. Det hela slutade med att polisen knackade på
för att ta hand om lägenhetsbråket som grannarna ringt och anmält.
Så kan det gå.

Jag funderar på att göra en sidoblogg för Steelrose (jag har nästan börjat vänja mig vid
namnet, men bara nästan). I så fall kommer jag att länka härifrån.

Kommentarer
Postat av: Zäta

När jag läste rubriken på ditt inlägg och de första raderna trodde jag ni döpt om bandet till Paranoia. Det var ett rätt coolt namn tycker jag.

2009-04-16 @ 18:51:35
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Ljusblå

Jag säger som Bus: Ni borde heta Pay Attention!

2009-04-17 @ 15:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0