Svordom och rövarlevnad

Idag sa Ljusblå på telefon att jag svär och lever rövare om jag spiller på mig eller tappar något.
Jag kände inte alls igen mig i det där, sån är ju inte jag. I alla fall lovade jag att försöka tänka på det beteendet.
Jag menar, så farligt är det ju inte om man råkar tappa ut något. Inget att hetsa upp sig för precis.

Precis nyss ställde jag in en flaska ketchup i kylskåpsdörren och när jag stängde den åkte flaskan ut på golvet. Resultatet blev ketchup lite varstans.

- Fans-helvetes-fan! svor jag. Sedan torkade jag lugnt och fint upp ketchupen.

Detta blogginlägg tjänar två syften. Dels erkänner jag mig skyldig till anklagelserna om svordom och rövarlevnad.
Det är också ett kvitto på att jag som lovat tänkte på beteendet.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Man kan komma långt med att tänka. Har jag hört.

2009-08-26 @ 11:31:19
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Lennart

Då har du ju tagit första steget.

2009-08-26 @ 12:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0