Gymhunden

Efter gympasset.
Efter duschen.
Blöt.

Johan (luktar på handduken):
- Usch... den luktar illa...

Doc aka The Body:
- Haha, din idiot. Det är ju den där gamla handduken du torkade av Ljusblås hund med den där veckan.

Johan (grinar illa):
- Lägg av! Har jag inte tvättat den sedan dess?

Doc aka The Body:
- Inte fan vet jag. Det vore inte direkt helt olikt dig.

Johan:
- Nämen... det måste jag väl ha gjort?

Doc aka The Body (rycker ointresserat på axlarna och beundrar sig själv i speglarna).

Johan:
- Jaja, jag måste ju torka mig oavsett.

Doc aka The Body:
- Kom nu gymhunden, vi måste till jobbet.

Jag tror ärligt talat att jag har tvättat handduken. Att den inte luktade sådär jättegott kan ha många orsaker som till exempel "legat blöt för länge i plastpåse".
Men jag vet inte.
Kanske går jag omkring här och luktar blöt Challe idag.
Ingen verkar ha fått någon allergireaktion i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Grannfrun

U dog....

2009-08-12 @ 09:30:48
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: jeanette.

Har insett att jag är alldeles för beroende av den där lilla saken. Och för att låta helt flummig så vill jag lära mig att enbart ha mig själv som sällskap. Yoga, vegetarianism och dylikt, here I come..

2009-08-12 @ 12:03:45
URL: http://ettenaej.blogg.se/
Postat av: Lennart

Om någon bjuder dig på ett ben eller hundgodis under dagen så vet du.

2009-08-12 @ 14:07:04
Postat av: Hanna

Det påminner mig om handdukssituationen på lågstadiet. När handduken fick hänga tillsammans med allas andras handdukar i ett litet skåp i trä och riktigt gro in sig. Det var inte roligt. Tillsammans med de ofrivilliga, kollektiva badmössorna blev duschandet efter jumpan helt enkelt en ganska trist historia.

2009-08-12 @ 17:09:20
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Cosmic Moose

Usch, blöt hund är bland den äckligaste lukt jag vet. Blöt handuk i påse följer inte långt efter...

2009-08-12 @ 19:11:14
URL: http://rochester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0