Svårt att vara hund

Så är jag hemma igen efter en tur till Örebro. Ja, det blev en tripp till Strängnäs också där vi hälsade på Ljusblås mamma och bror med familj. De har för övrigt skaffat en hund till förutom taxen Tilda. Gissa bara på ett ungefär hur söt en mörkbrun labradorvalp vid namn Tekla, med alldeles för stora tassar är?
Mmmm... just det: oemotståndlig.
Gamla surgubben Challe hade inget till övers för små busiga labradorbrudar och satte sig i respekt ordentligt.

Hur vet en hanhund egentligen hur lång en promenad ska bli innan han gått den? Någon slags plan måste han väl ändå ha? Under en kort promenad på låt oss säga tre lykstolpar kan han ju pissa ganska rejält på varje, men tar man en längre så behöver varje "pink" reduceras till en liten skvätt för att räcka hela vägen. En missbedömning av rastpromenadens längd skulle kunna innebära att man kommer hem nästan lika nödig som när man gick, och det verkar ju jättedumt. Det är förmodligen svårt att vara hund.

Hur vet en hundägare egentligen hur många påsar som går åt under en promenad? Äh, det kan man aldrig veta, men en tumregel är att det alltid behövs en mer än man har med sig.

Här skulle det egentligen ha varit en bild på den där lilla labbetjejen, men även om kameran alltid är med så har man ingen glädje av den när minneskortet sitter kvar hemma i datorn.

Jag kanske ritar en hund istället.

Kommentarer
Postat av: Emma - skriver ärligt om sambolivet

Ja visst ska man ladda med påsar som hundägare! Den enda gången man glömmer helt så sätter sig hunden mitt på trottoaren. Örk. :)



Tack för din kommentar i min blogg. Har svarat där så att andra också kan läsa!

2009-08-30 @ 18:54:59
URL: http://honestlyspeaking.blogg.se/
Postat av: Hanna

Rita förstås. Jag ser fram emot en ny teckningsblogg.

2009-08-30 @ 20:59:34
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag brukar lämna luckan på kameran öppen när kortet inte är i, så märker man att nåt saknas när man tar den.

2009-09-01 @ 00:41:29
URL: http://365.johannaj.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0