Bearnaisesås av det rätta märket

Sjukdomsbloggaren är tillbaka. Vänt på dygnet har han också. I morse började jag skriva på ett inlägg om att jag blivit lite bättre, men jag vet inte. Febern är lugnare idag och jag inte ätit tabletter. Men halsen..... Jag kan tänka mig att det känns som att svälja ett rivjärn, det är inte helt bekvämt.



Hur vet man om man har fått den så kallade svininfluensan egentligen? Det vet man inte, sa de på radio, inte förrän man har varit hos doktorn och undersökt sig. Spelar det någon roll? De flesta får relativt lindriga symptom och jag känner inte att jag håller på att dö precis. För säkerhets skull dricker jag upp en hel kastrull med bearnaisesås av det rätta märket.





Vad ska man egentligen ta sig för när man är sjuk? Ja, jag räknar med att vara hemma imorgon också. Jag är urtrött på att vara hemma, men att sitta på jobbet med ett rivjärn nedkört i halsen gör ingen glad. Jag har börjat göra om hela min relativt imponerande Iron Maiden-samling till mp3. Jajamensan, här kör vi inte med illegalt nedladdad musik i lurarna inte.


Nu ska jag lägga mig ned och tvångsblunda till tonerna av "Be Quick or Be Dead". Sov gott.







Kommentarer
Postat av: Grannfrun

Gapa stort=)

2009-08-20 @ 07:23:20
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Fairlaner

Hmmm,

sjuk humor ger alltså feber...

Take care Doc

2009-08-20 @ 11:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0