Mr Giles

Vi är en bit inne på tredje säsongen av Buffy. Hon verkar gilla det, men jag vet inte, jag börjar ångra att jag introducerade serien för henne. Min långbenta fjortisdotter ser likheter mellan mig och en av karaktärerna i serien och vi snackar inte Angel, Xander eller Spike här. Nej, det är Giles, Buffys väktare jag är lik.
- Ni har likadant hår.
- Mhmm.
- Och likdadana blodsprängda ögon.
- Jadå du.
- Ni ser lika trötta ut.
- De menar du inte?
Åt detta skrattade hon så att jag trodde hon skulle kissa på sig, det hade kunnat få bli min hämnd, men så långt gick det inte. Det är bara att bita ihop, hon ropar Mr Giles efter mig på sitt eget retsamma men kärleksfulla sätt. Dessutom har hon rätt. Vem sjutton tror jag att jag är? Hur är min självbild egentligen? Om jag nu skulle vara lik någon i tv-serien,  så är det utan tvekan Rupert Giles.


Inte jag.


Inte jag.


Jag.


Kommentarer
Postat av: Mia

Jaa! Hur har jag kunnat missat det, du är ju faktiskt lik honom. Men misströsta inte, Giles är underbar och dessutom kör han en padda!

2009-07-04 @ 00:34:38
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0