Lågsäsong

Det är lågsäsong för rock'n roll över sommaren. Vaddå, kanske ni undrar? Lågsäsong med alla festivaler och allt, det är ju värsta högsäsongen ju! Jo, så är det förstås, men som vanligt ser jag allt ur mitt eget egocentrerade perspektiv. Jag pratar såklart om bandet, mitt band. Steelrose. Suck, jag har nästan vant mig vid det där skräpnamnet.

Semestrar och annat elände gör att det blir mindre repa under sommaren, det är inget konstigt med det. Imorgon ska vi faktiskt lira i alla fall, och det ska bli rätt spännande. Vi ska nämligen testa en kille på keyboard. Ingen av oss känner honom, han har svarat på en annons (eller om det är vi som har svarat, Wahlis sköter det där).

För övrigt verkar de flesta av oss sugna på att lägga in en högre växel i höst. Vi vill kunna spela ute, uppträda liksom, och för att det ska bli verklighet behöver vi repa oftare, säg två gånger i veckan, åtminstone under en tid. Vi behöver få upp vår lägstanivå om ni förstår. Brrr, det känns fruktansvärt nervöst att tänka på att stå på scen, men samtidigt en utmaning.
Utan lite nya sådana i livet skulle det nog bli tråkigt. Det vill jag aldrig ha.

Kommentarer
Postat av: Zäta

Go for it bara!

2009-06-30 @ 10:27:13
URL: http://blogg.zettervall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0