Gantskjorta

En gång, långt före köpstoppstokerier och annat, fick jag en jättefin grå Gantskjorta i
födelsedagspresent från Ljusblå. Det var när vi precis hade träffats, och hon måste
ha velat imponera eller visa sin kärlek extra mycket, för den där skjortan lär ha kostat
någonstans runt 800 kronor. (Är det kanske därifrån uttrycket "kosta skjortan" kommer?)

Nu är den borta sedan en tid.  Ännu en av de där spårlöst försvunna grejorna á la Arkiv-X
som bara gör mig galen. Man tappar inte en skjorta! Den sitter ju på kroppen hela
dagen tills man kommer hem, oavsett hur späda axlar man har. Jag kan komma på
två sätt. Antingen är den stulen i tvättstugan, eller så har jag glömt den på något
hotell vi varit på. Den där skjortan var ju så fin att jag bara använde den vid speciella
tillfällen.

I år kommer jag inte att få mycket till vare sig födelsedag eller julafton. Om det beror
på Köpstopp, avtagande kärlek eller bara att jag är en oförlåtlig slarver som inte ens
förtjänar de Dressmanskjortor som hänger kvar i garderoben, det får jag kanske
aldrig veta.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad är väl en skjorta när man har sitt livs kärlek?

2009-11-23 @ 11:41:37
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Lennart

Jag gissar på att du har glömt den någonstans, med tanke på glasögonen du "tappade" eller förla tidigare.

2009-11-23 @ 16:19:40
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Pangis

Hanna har så rätt så rätt..

2009-11-23 @ 19:02:09
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0