Full fokus

Jag åkte till Ljusblå i lördags kväll. Puh! Där är det full fokus på hennes "15 minutes of fame" vill jag lova. Det får man väl förstå, det är inte varje dag TV kommer på besök, men jag kommer inte tycka det är tråkigt när livet återgår till en mindre hysterisk och självupptagen vardag precis. 

Jag tillbringade söndag förmiddag med att inhandla diverse saker. Häftklamrar till pistolen för att sätta fast nytt tyg (eller om det var att spänna om det gamla) på stolar, nya glödlampor för ersätta sådana som slocknat, stearinljus och värmeljus och... kanske var det något mer, jag minns inte riktigt.

Häftklamrarna var för övrigt svåra att hitta. Första förpackningen var av fel sort, så då var det bara att ge sig iväg igen för att inhandla en annan variant. Hur många finns det egentligen?
Före den här helgen hade jag gisssat på två: En tunn variant för papper och en lite tjockare för sådana som behöver kunna tränga in i trä. Det var en grov underskattning.
Till sist blev det rätt i alla fall. Jag provade pistolen i bilen innan jag åkte tillbaka, sköt mig i ögat och grät en stund.
Äh, det var inte så illa.

Ljusblå har kämpat som sjutton med målarfärg och annat så jag vill påstå att hennes lilla hus börjar se finare ut än någonsin.






Kommentarer
Postat av: Lennart

Tror mig, det finns minst ett dussin olika häftklammermodeller. Men folk här i huset tror att det bara finns en modell och trycker ner vilken som helst i våra olika häftapparater. Sen får jag köpa in ett antal nya häftapparater. Jag såg dem knall/flickrosa möblerna på Ljusblås blogg. Jag tänker då inte måla om något av mitt möblemang.

2009-11-09 @ 14:02:46
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Anna

Är det du som handlar till henne under hennes köp stopps år! Tänk om de hittar din blogg....

2009-11-09 @ 14:10:50
Postat av: Doc

Anna: Aah... du tänker så. Att jag handlar betyder inte att jag betalar, det kan ju vara bra att klargöra. Jag tänkte köpa med mig en blomma i helgen, det kunde vara fint att ha på bordet när tv kommer, men jag ångrade mig eftersom jag inte visste hur det skulle kunna tolkas. När vi ses på helgerna är det jag som brukar ta med mig vin om jag är sugen på det, men då har hon redan handlat hem mat.

Så sammanfattningsvis känner jag inte att hon utnyttjar mig ekonomiskt under köpstoppsåret.

2009-11-09 @ 14:52:56
Postat av: Hojkillen

"inhandla diverse saker" under inköpsstopp?

Det rimmar illa i mina öron.... ;)

2009-11-09 @ 15:55:49
Postat av: Grannfrun

sjunger för Doc



I shot the sheriff

But I didn't shoot no deputy...

2009-11-09 @ 21:28:14
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Patrik

Jag kommer sitta som klistrad framför burken!

2009-11-10 @ 00:13:48
URL: http://pudding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0