Försvunna saker

Händer det er också att saker bara försvinner? Spårlöst? Det gör det nog. Nu pratar jag
inte om tvättstugor och strumpor i första hand, det är ett mysterium som förtjänar en
egen utredning i Arkiv-X, jag menar andra grejor.

Det var ett tag sedan jag kom över jättegummikrokodilen som försvann i sexårsåldern när
vi flyttade från Linköping till Mantorp. Men jag tänker ofta på mina fotokromatiska glasögon
som kom bort för kanske två år sedan. Kameran jag lade på biltaket. Okej, den vet jag
åtminstone när och hur den försvann, men jag undrar ofta var de där sakerna är just nu,
för någonstans är de ju. Bara för att jag tappat kontrollen innebär det ju inte att sakerna
försvunnit från jordens yta. Var är mina glasögon egentligen? I vilket skrymsle hamnade
de? Hos vilken av alla hittegodsavdelningar väntar de på att jag ska höra av mig?
Och kameran? Vad hände efter att den ramlat ned från taket? Gick den sönder helt, lite
grann eller inte alls? Hittades den av någon? Funkade minneskortet? Har något tittat på
våra semesterbilder, eller ligger kameran fortfarande omöjligt osynlig under vatten och
grästuvor i ett dike?

Ibland kommer försvunna saker tillbaka också. En plånbok som varit borta i sju år hittade jag i
garaget. Visserligen var den tom och de kort som fanns i hade jag för länge sedan ersatt, men
det kändes ändå bra. Jag gillar inte när saker försvinner spårlöst.

Just nu funderar jag lite över ett par av mina nya glasögon faktiskt. Äh, jag har bara saknat
dem några dagar så de kommer säkert fram. Tills dess maler den där frågan i huvudet.
Var sjutton är de?

Kommentarer
Postat av: Lennart

Då jag och mina föräldrar flyttade till Nora hängde jag en ljusstake jag hade gjort i slöjden på elementet i hallen. Ett par dagar då jag skulle lägga in den på mitt rum, då fanns den inte där! Mina föräldrar hade inte rört eller sett den heller. Var tog den vägen?!

2009-10-29 @ 19:23:36
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Monica

ett tips konstigt men prova!

lägg en sax och dina nycklar i ett fönster !!

så dyker dom upp snart

2009-10-29 @ 20:12:43
URL: http://bloggoholicen.blogspot.com/
Postat av: Huskatt

saker som försvinner och är borta en evighet...plötsligt dyker upp.

Har man varit blind och sakerna varit på samma plats hela tiden? Eller?

2009-10-29 @ 20:49:03
URL: http://http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0