Varningsklockor

Diskussion med Moppekillen via msn.

- Far?

Varningsklockorna ringer. Det är bara när han vill ha något han kallar mig far. Okej, det är gulligt, men hur mycket kommer det att kosta den här gången?

-
Ja, min son?
- Ska du vara hemma i helgen?

Gah! Samvete! Samvete! Här tror jag att min grabb vill suga ur mig pengar och så vill han bara umgås med mig i helgen. Jag är en usel, usel pappa.

-
Nja, jag åker iväg på fredag, men kommer tillbaka på lördag, inte särskilt sent.
- Jaha.... eh... vi ska ha fest på fredag hos Robin och jag undrar om jag och en kompis kan sova hos dig då?

Nya varningsklockor. Ungdomsfest i lägenheten. Rökning på balkongen, jojo, vi har varit med om det förut.
-
Mmm... Är det bara en kompis?
- Aaa.
- Vad heter han då?
- Hon heter Emily.
- Jaha... det var som tusan.
- Asså, det är inte min tjej eller något, bara en klasskompis och hon bor inte i närheten direkt så vi tänkte bara sova där och så åker hon hem på fredag.

Sure baby, baby sure. Bara en kompis, visst. Har vi pratat ordentligt om det där med blommor och bin? Har vi tagit det där förtroliga far-son-snacket egentligen? Jodå... vi har väl snuddat vid det... eller? Äh, när jag var sexton visste jag exakt vad bina gjorde med blommorna.

- Hur ska ni sova då?
- Jag tänkte sova i soffan och hon kan ligga på den där madrassen.
- Mmmm... Ja, det är klart ni kan sova hos mig. Jag ska plocka i ordning lite så att du slipper skäms. Jag tvättar upp sängkläderna så kan ni ju sova i mitt rum. SOVA alltså!
- Haha, du behöver inte städa.

Inte för att det spelar någon roll, men varför tror jag någonstans faktiskt på att Emily bara är en tjejkompis?
Är jag blåögd?

Kommentarer
Postat av: jeanette.

Alltså.. Som bekant så har jag inte några barn och kan bara tala från min egen tonårserfarenhet men skulle det vara så hemskt om Emily inte bara är en kompis..?? Det måste juh hända nån gång liksom. =)

2009-09-11 @ 09:07:20
URL: http://ettenaej.blogg.se/
Postat av: pangis

Därför att om det hade varit hans tjej så hade han sagt det..



Kanske är det något på G.. kanske vill han att det ska vara något på G så varför inte "öppna portarna". dom är så unga och sårbara men ack så söta när första förälskelsen dyker upp..



Själv är jag mer orolig över alkohol än sex:-)

2009-09-11 @ 11:05:59
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Cosmic Moose

Hon är bara en kompis för tillfället...

Det låter jättebra det där. Schysst av dig att inte bli alldeles frågig som vissa föräldrar kan bli.

2009-09-11 @ 15:44:51
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tror också det, eftersom han påtalade det själv. Hon är säkert vrålbedårisk! I like your style...

2009-09-11 @ 16:10:46
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Magnus

Klart dom bara är kompisar...



...än så länge. Natten i din lägenhet kommer förändra allt. Bin som surrar och blommor som blommar...;)

2009-09-11 @ 19:35:25
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Grannfrun

Köp hem kådisar och lägg på överkastet. Just in case..

2009-09-11 @ 22:17:49
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Zäta

Om han tycker att du inte behöver städa så är det nog ingen fara.



Ska hälsa från Guldgossen som fick syn på din blogg igår och spontant utbrast "coooooool".

2009-09-12 @ 12:48:04
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Doc

Zäta: Hälsa Guldgossen tillbaka! :-)

Hanna: "Vrålbedårisk", ett ord jag lägger till mitt förråd.

2009-09-12 @ 15:15:48
Postat av: Mikaela

Hehe föräldrar är så roliga. Vad är det som gör att ni tror att man inte kan ha sex på dagen?

VILL dom ha sex så kommer dom ha det iaf.



Det är ju bättre att du pratar med honom om hur viktigt det är att han skyddar sig och sätt ett paket kådisar i näven på honom!

2009-09-12 @ 20:52:17
Postat av: Doc

Mikaela: Lägg av! Kan man göra det på dagen? Det ska jag berätta för Ljusblå ! :-)

2009-09-12 @ 21:41:04
Postat av: Mia i Gävle

ASG

Fyllkvart!! det är det dom vill ha.....



(Nej, jag bara skojar.... en pojk som tilltalar med FAR är säkert väldigt ordningssam??)

2009-09-14 @ 13:46:23
URL: http://livethosmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0