Dödsstraff

Jag såg nyss ett videoklipp där några killar binder, häller tändvätska/bensin och
sedan sätter eld på en levande kanin. Eftersom djuret inte dog får deras hund leka
med den efteråt.

Nu är jag för dödsstraff.


Uppdatering:
I kommentarerna skriver Ljusblå: "Hm, jag tror du och jag får ta ett allvarligt snack med varandra."

Det var inte helt oväntat. Vi har diskuterat ämnet förut och nu skäms hon för mitt
inlägg. "Ta bort inlägget", bad hon. Det tänker jag inte göra.

När det kommer till kritan, när man diskuterar saken lite så inser jag också att
det här med dödsstraff kanske inte är någon bra idé, det var också det jag försökte
säga i min egen kommentar.

Sånt där väcker de allra mest primitiva reaktionerna hos mig. Det är då ord som dödsstraff
brukar hoppa ur min mun och jag förlorar alltid om diskussionen blir seriös. Men samtidigt...
De där killarna känns bortom all räddning. Vilka värderingar kommer de att föra vidare till sina
barn? Men okej, inte dödsstraff, det är kanske för lindrigt när allt kommer omkring. Man kanske
kan hälla lite lättantändligt på dem? Elda en stund liksom. Lite av egen medicin så kanske det blir
folk av dem också, vem vet?

Nu är det bäst att förklara även den där kommentaren, för jag är den som skulle kunna sätta
eld på några snorungar hur många kaniner de än eldat upp. Att möta grymhet med grymhet
hör till en annan tidsålder.

Så även om jag inte är för dödsstraff på riktigt, så finns ändå känslan där ibland.
Har somliga människor inte förverkat sin rätt att leva?
Den känslan är jag tvungen att stå för, hur mycket min tjej än skäms för mig.
Och vill du diskutera det älskling så gör med någon som står för det på riktigt.


Kommentarer
Postat av: Annapanna

Har inte ens vågat kolla!! Blir så illa berörd!! Att det finns så störda människor övergår mitt förstånd!! Kan bara hålla med dig och ditt resonemang!!

2010-04-15 @ 11:17:57
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: Doc

Annapanna: Sånt där väcker de allra mest primitiva reaktionerna hos mig. Det är då ord som dödsstraff brukar hoppa ur min mun och jag förlorar alltid om diskussionen blir seriös.

Men samtidigt...

De där killarna känns bortom all räddning. Vilka värderingar kommer de att föra vidare till sina barn? Men okej, inte dödsstraff, det är kanske för lindrigt när allt kommer omkring. Man kanske kan hälla lite lättantändligt på dem? Elda en stund liksom. Lite av egen medicin så kanske det blir folk av dem också, vem vet?

2010-04-15 @ 11:50:16
Postat av: Grannfrun

hmmm........ jag är emot dödsstraff. Jag tror inte på tortyr heller. knepigt sånt där.

2010-04-15 @ 17:29:15
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Epsilon

Hur blir de så där+ Om nån är riktigt otrevlig, dum och allmänt djävlig brukar jag tänka att han/hon inte fick sitta tillräckligt i sin mammas knä. räcker nog inte som förklaring i detta fall.

Bortom allt.

2010-04-15 @ 22:48:31
Postat av: PussJorvas

Så jävla sjukt. Dem borde utsättas för samma sak själva :S ush fy fan.

2010-04-16 @ 00:23:24
URL: http://pussjorvas.blogg.se/
Postat av: Ljusblå

Hm, jag tror du och jag får ta ett allvarligt snack med varandra.

2010-04-16 @ 13:41:15
Postat av: Lennart

Några av mina släktingar i USA har suttit som jurymedlemar i domstolen där vid ett antal rättegångar. De sa att vid överläggningen efteråt kom alltid någon eller några av de andra ofta med kommentaren dödstraff direkt. Men samtidigt kom alltid tanken och så diskussionen att med alla dödstraff genom åren, vad har det hjälpt?

2010-04-17 @ 18:22:23
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Ljusblå

Jag skäms lite för min stora idol Obama också faktiskt. Hämnd föder hämnd, se på alla inbördeskrig, ja krig över huvud taget.

2010-04-19 @ 14:16:36
Postat av: Moa

Min Sambo påpekade att fängelse är till för att hålla farliga individer borta från resten av allmänheten så att de inte kan skada oss. Dyrt är det också. Tanken på att de här killarna skulle äta och leva för mina skattepengar känns inte bra.

2010-04-23 @ 11:55:53
URL: http://nyfikengul.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0