En vit t-shirt

När jag vaknade igår började jag som vanligt leta efter något att ta på mig. En vit t-shirt
under skjortan hade jag tänkt. Nu hittade jag ingen vit sådan, något som var lite märkligt
eftersom i slutet av förra veckan hade tvättat upp i stort sett allt jag äger. Jag letade igenom
skåpen. Jag letade igenom tvättkorgen med rentvätt som jag fortfarande inte plockat ur.
Ingen vit t-shirt någonstans.

Något kallsvettig insåg jag att jag glömt ta ur den maskin med vit tvätt som var det sista
jag lagt i. Herregud! Vad hade hänt med den tvätten? Att glömma kvar våt tvätt i en maskin
under flera dagar kan man knappast kalla god hyresgästsed. Alla vet ju vad som händer om
man inte sköter sig. Just det, arga lappar.

Att en maskin full med tvätt skulle ligga blöt kvar i en maskin trodde jag inte riktigt på.
Antingen låg den i en blöt hög någonstans eller så hade någon helt enkelt kastat den.
I allra bästa fall, kunde någon ha hängt upp den och sedan lagt den i en hög, men så vänliga
är inte människor i hyreshus mot varandra.

Jag gick ned i tvättstugan och tittade. Ingen hög med vit tvätt någonstans, vare sig våt
eller torr. Räknandes på kostnaden för en helt ny uppsättning vita t-shirts och kalsonger
lufsade jag moloket tillbaka upp till lägenheten.

Då kom nästa flashback. Jag hade ju bara TÄNKT att lägga i den vita tvätten. I själva verket
hade klockan blivit för mycket och jag hade burit upp det vita lika smutsigt som jag burit ned
det. Japp. Där låg den på golvet i badrummet.

Inga arga grannar.
Inga nya och onödiga kostnader för kläder.
Jag var lättad när jag tog på mig en ren och fin svart tröja istället.

När jag kom till jobbet hängde jag av mig rocken, greppade min kaffekopp och gick bort
till automaten. Där stod min kollega Björn och vi pratade en stund. Sedan avslutade han
samtalet med en fråga:

- Varför har du tröjan ut och in?

Det var ingen bra dag för mig och t-shirts.

Kommentarer
Postat av: Zäta

I stället blev det en bra fredag för Zäta, som nu sitter och skrattar gott åt den disträe Doc, dock efter att ha skrivit ett eget inlägg om att vara disträ.

2010-08-27 @ 07:50:28
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Mia

Åh lol, underbara Doc :D

2010-08-27 @ 11:50:08
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: PussJorvas

HAha, men lite tur i oturen i alla fall!

2010-08-27 @ 15:41:08
URL: http://pussjorvas.blogg.se/
Postat av: E

Haha, shit happens

2010-08-27 @ 16:23:14
Postat av: Andrej

Haha...

Jag råkade ut för samma sak när vi använde tvättstugan! Det var någon stackare som glömt kläderna i torktumlaren och första instinkten var att vräka ut alla kläder på golvet. Men jag kunde inte med. Så jag vek ihop allt snyggt och prydligt och lade det i en hög. Klappade mig själv på huvudet.

När jag kom tillbaka till tvättstugan var kläderna borta och det låg en lapp på bordet - "Ge fan i andras kläder, jävla äckel"

Öhhh???

2010-08-28 @ 08:12:27
URL: http://www.rysken.blogspot.com
Postat av: Mia

@Andrej: Det var ett pucko. Jag hade blivit jätterörd och tacksam om någon gjort så när jag hade varit glömsk. Fortsätt med det :)

2010-08-29 @ 12:40:15
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Fisken

Ha ha ha!

2010-08-30 @ 10:43:34
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0