Deff?

Mina besök i gymmet rullar på ungefär som vanligt. Det går bra och det känns bra. Då och
då ökar jag på lite med vikter och det vill jag gärna tolka som att jag blir starkare. Det kan
förstås också betyda att jag fegat med vikterna tidigare, fast det tror jag ärligt talat inte.
I helgen gjorde armhävningar för första gången på säkert två år och upptäckte till min
förvåning att jag klarade fler än jag gjort någon gång tidigare i livet. 45 och på väg mot
sin livs form? Mmm... vet inte det ja.

Nu till det väsentliga, det jag verkligen känner att jag kommer att avkrävas bildbevis på
här så småningom: Magen. Om jag varit Pata i Cirkus Kiev (kom igen ni lyssnar väl på CK?)
hade jag på östgötska bölat: "Men jag har ju gått ut mät på forat och sagt att jag ska
ha magruter till sommarn!" Det var korkat gjort Johan.

Jag har nästan klarat mig från att köpa chokladbitar. Nästan. Jag har inte kunnat låta bli
att stjäla en och annan godisbit ur Skrotans lördagspåse. Jag har inte riktigt kunna äta
de mindre portioner med mat som jag tänkt, dvs äta tills jag blir mätt, men inte mer.
Det enda löfte jag riktigt stått fast vid är att äta vispgrädde till pannkakorna.
Om jag står framför spegeln och hoppar jämfota så skvalpar det alltså lite fortfarande.
Egentligen lika mycket som när jag så kaxigt basunerade ut mitt löfte i slutet av november.
Då kändes sommaren mer avlägsen.

Jag funderar på att ta en deffvecka. Jag vet knappt vad det betyder, men jag antar att
jag enbart får lyssna på Def Leppard, bara ha defrostern på i bilen och på jobbet får
jag väl pyssla med att defragmentera hårddiskar och pilla på inställningarna i default
gateway. Någon som kommer på fler saker jag får göra? I tillägg ska jag bara äta sallad,
med kycklings och tonfisk och sådant. Jag har inte hårdstuderat vad man får äta precis,
men jag känner för att prova något bara för att se om sladdret tenderar till att försvinna.
Just det, mer konditionsträning också, på riktigt.

Spännande fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Patrik

Det ultimala receptet för deff är att bara äta ägg. Det kan inte misslyckas!



Kuriosa: Trummisen i Def Leppard är min idol.

2010-02-11 @ 23:41:22
URL: http://pudding.blogg.se/
Postat av: Piratfarsan

Spännande att se hur detta skall sluta. Blir det ett "muskelspännarfoto" snart kanske :-)

2010-02-12 @ 08:13:12
URL: http://piratfarsan.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Då får du bara spela trummor med en hand också! Det kan vara rätt bra både ur styrke- och konditionssynpunkt.

2010-02-12 @ 09:30:38
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Fröet

Kommer bli grymt:)väntar m spänning på "efter deff bilden"

2010-02-12 @ 09:59:56
Postat av: Huskatt

JAG VILL HA BILD!!!

Bare spänn te kaggen lite vett du, de blir la bra elle? ;)

2010-02-12 @ 10:20:55
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Zäta

Mycket bastubad.

2010-02-12 @ 10:44:29
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: pangis

Så länge du slipper att deffibileras så.. (Eller hur man nu stavar till det omöjliga ordet:-)

2010-02-12 @ 11:58:58
URL: http://www.pangbruden.se
Postat av: Magnus

Tycker dina åsikter är rätt magstarka...;)

2010-02-12 @ 13:11:14
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Anna

Alltså , du tar ju mina idéer! Men det bästa tror jag är att ta ledigt från jobbet den veckan och sedan bara inrikta sig på deff, deff, deff.

Dag 1:

Sova tills du vaknar.

Frukost: Ett ägg och kaffe. En apelsin.

Gymmet + konditionsträning 30 min.

Hem, bada, vila.

Lunch: sallad med ägg och räkor och lite dressing.

Blogga lite, kolla på en film.

Snabb promenad.

Kvällsmat: Lax i ugn. Kokt broccoli.

Ta ett bad till om du känner dig hungrig. Titta på en film igen. Försök somna tidigt.

Dag två som dag ett men byt ut lunchen mot sallad med kanske... ägg och rökt sik.

Middag får bli sej i ugn med tomat och lök. Mycket broccoli igen.

Dag tre som dag 1.

Dag fyra som dag 2.

Har du hållit ut så här långt är det bara att köra veckan ut. Principen är ägg och fisk, ägg och fisk + mycket grönsaker och vatten. En apelsin om dagen. Sov mycket och träna mycket. Slappa mycket.

Åh, vad jag blir sugen att testa. Det låter så bra när man skriver om det, men frågan är hur man känner sig efter typ 800 kallisar om dagen?





2010-02-12 @ 20:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0