Rock me just a little more

Rock me til I hit that floor,
Rock me til I take no more,
Rock this hungry heart of mine,
Rock me down right to the ground,
Rock me like you've never done before,
Then rock me just a little more.

Torsdag = repdag nuförtiden.
Antagligen är jag korkad som ger mig på att försöka sjunga i ett band.
Än mer korkat är det att sjunga i ett band som spelar covers på gammal hårdrock.
David Coverdale, Joe Lynn Turner, Ronnie James Dio och en massa andra gamla idoler,
de är inte att leka med de där killarna. När jag försöker hänga med ligger jag precis
på gränsen för vad jag klarar av, i bästa fall. Inte så sällan är det en bit över gränsen
också. Det kan bara sluta på ett sätt. Trasigt.

Igår slarvade jag med uppvärmningen, det är sådant som straffar sig. Plötsligt tar det
bara stopp. Det enda jag kan göra är att sitta och titta på medan de andra spelar
vidare utan mig. Trist. Fast om jag bara vilar en liten så går det hyfsat igen, ibland
rentav bättre.

Jag kanske borde sjunga något annat en skrikig hårdrock? Mindre skrikig rock?
Eller kanske inte alls? Det är kanske bakom trummorna jag ska sitta, som jag gjorde förr?
Fast samtidigt är det ju så jäkla roligt. Trots allt så går det bättre och bättre även om jag
hade en lite sämre dag igår och dessutom börjar jag känna mig mer bekväm bakom mickstativet.
Det är bra. Bandet har köpt in en liten låda som gör att man genom att trycka på en knapp
får man en eller två stämmor på sin egen sång.
Ascool pryl och det låter riktigt häftigt i vissa låtar.
Äh, jag ger inte upp än.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det viktigaste är att sjunga med magen för att få tryck och spara på stämbanden. Har du tagit lektioner förresten? Jag gjorde det förut. Tyckte själv att det lyfte mig otroligt mycket, framför allt att lyckas använda all potential med rätt teknik. Rösten är ju det den är oavsett.

2010-01-29 @ 11:37:36
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Grannfrun

jag har några rader du kan sjunga för Ljusblå i helgen. "And When your body's had enough of me

And I'm laying flat out on the floor

When you think I've loved you all I can

I'm gonna love you a little bit more"

2010-01-29 @ 16:42:02
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Lina

skulle vilja höra jag;)

2010-01-29 @ 19:44:40
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Sjunga ÄR roligt, klart du inte ska avstå från det :)

2010-01-30 @ 11:26:29
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Zäta

Sjung bara. Du hör ju den hyllade Amanda Jensen. Hon låter trasig hela tiden.

2010-01-30 @ 14:08:07
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Doc

Hanna: Jag gick hos sångpedagog för sådär 17 år sedan. Jag minns grunderna, men jag skulle nog behöva fräscha upp och träna lite.

Grannfrun: Jag säger bara "barnvecka". De textraderna passar inte.

Lina: Men Lina då, har du missat www.steelrose.se?

Fast de ljudklipp som ligger där bekfräftar mer att jag borde ägna mig åt något annat tyvärr.

Huskatt och Zäta: Jodå, klart jag ska fortätta. Amanda Jensen är jättecool och bra. Det gäller bara att låta trasig på rätt ställe.

2010-01-30 @ 15:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0