Finnar i ögonlocken

Jag har något i ögat. I ögonlocket. En vagel? En finne? Vet inte, men det är inte
snyggt och det är inte skönt. Kanske är det bara någon infektion, jag har ju haft
några sådana på sistone. Det skumma är att det ser ut som en finne. Men inte
sjutton kan man ha finnar i ögonlocken? Det ser ut som någon man skulle kunna
klämma på bara det får mogna till sig lite. Nåja, med lite tur överlever jag.
Semester del 1 lider mot sitt slut.
Jag längtar hem lite grann för på jobbet ligger en ny iPhone och väntar.
Mums.

Kommentarer
Postat av: Fairlaner

Doc,

du är väl en re-cycled tonåring, på med Aco Acnelösning...

Jag råkade ut för vad som låter som samma sak för ca 10 år sen. Trodde först det var en vagel, men sen blev det som en finne på kanten mot ögonfransarna. Skavde så man höll på att bli hel-ding. När jag till slut gick till doc (en annan..)sade han att det var en inflammerad Meiborns-körtel, och att det resulterade i var i tårkanalen som helt enkelt geggade igen. Jag fick rådet att massera försiktigt i duschen, med r-e-n-a fingrar, och försöka 'få igång' kanalen. Funkade efter ett par dar, då kunde jag klämma ut gegget genom tårkanalen. En 'utlösning' så god som någon :)

2010-07-01 @ 10:48:16
Postat av: Fairlaner

Meiboms heter de nog...

2010-07-01 @ 10:52:13
Postat av: Lennart

Min bror och hans sambo har varsin iPhone. De är alldeles fascinerade av telefonerna som verkar sitta fastopererade i deras händer. När man pratar med någon av de så tittar de och pillar på telefonerna också. Jag har inte alls förstått varför de där sakerna är så fantastiska. Visst, de har tydligen en massa användbara funktioner men det enda jag gör med en telefon är att prata i den. Jag har mina 3 år gamla Nokia, fungerar helt OK tycker jag. Jag behöver inte ständigt kolla mailen eller vara uppkopplad dygnet runt. Nej vänta, den ena är nog ett år äldre.

2010-07-01 @ 17:49:59
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Challe

Haha, lite roligt att du skrev att en iPhone väntar så är rekam bannern under det inlägget en iPhone. :P

2010-07-01 @ 18:31:25
URL: http://cizzim.blogg.se/
Postat av: Zäta

När jag tittar så är det reklam för snygga tjejjer, eller kläder menar jag.



Ring sjukvårdsupplysningen. De är inte så tokiga alla gånger.

2010-07-02 @ 08:29:40
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Maja

Låter som en vagel iaf. Kläm inte!

2010-07-02 @ 08:48:18
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Fröet

Vill du ha en finne i ögat!? Nähä..inte det nej!

2010-07-03 @ 09:48:43
Postat av: mot finnar

Jobbigt att få finnar i ögonlocken!!

2010-11-01 @ 21:44:29
URL: http://www.acnicyl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0