Hoarders


Nystädat och fint förråd (hunden hann undan tyvärr).



Ljusblå älskar tv-program som "Lyxfällan", "Arga snickaren" osv. Kort och gott gillar hon
program där människor med någon form av elände, i utbyte mot fullständig exponering
av sitt dissikerade privatliv, får hjälp. Hennes nya favoritprogram heter "Extrema samlare"
och handlar om människor som fyller sina hem med så mycket bråte att de själva knappt
får plats längre.

Ibland får jag för mig att hon själv leker programledare när hon kommer hem till mig.
Röjning blev nämligen temat för aktiviteterna i helgen som gick. Inte för att jag på något
vis (åtminstone inte enligt egen utsago) skulle platsa i programmet "Extrema samlare" men
att gå igenom mitt förråd var faktiskt nödvändigt och något jag länge tänkt göra.

Viktigt för alla "hoarders" är att de själva måste få ta beslut om vad som ska behållas och
vad som kan göras av med. De måste få "ta på" sina grejor och det kan jag känna igen
mig i. Inför hennes hot om att själv hantera röjningen kapitulerade jag och blev på så
sätt tvingad att aktivt delta själv. Jag sorterade och hon sprang i skytteltrafik ned till grovsoprummet.

Till skillnad mellan mig och hamstermänniskorna i tv-programmet är att jag inte är speciellt
sentimental när det gäller mitt gamla skrot. Fattar inte varför jag sparat en del grejor så länge
som jag gjort. Det mesta av gamla sladdar, hårddiskar och brända cd-skivor med jag vet inte vad
på, åkte iväg.  Jo, lite sentimental är jag när det gäller saker ungarna ritat eller gjort i slöjden.
Sådant kan jag bara inte kasta.

Kommentarer
Postat av: Monica

men fick du slänga det eller ska ni ha loppis=?

2010-07-29 @ 01:40:01
Postat av: Ljusblå

Så fint! Snart kommer jag igen! Då ska vi rensa lite till, eller hur älskling?

2010-07-29 @ 08:48:11
Postat av: Doc

Monica: Nej, det var verkligen bara skräp.

Ljusblå: Du kan få dammsuga hundhår.

2010-07-29 @ 12:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0