Tokio Hotel i Globen

"Tokio Hotel floppade" kunde man läsa på Aftonbladets hemsida dagen efter konserten.
Hmm... det är väl bara delvis sant. Aftonbladet nämnde märkligt nog inte ett ord om
konserten i sig, stämningen på plats eller det smått otroliga gensvar de 6000 fansen gav
sina idoler. Aftonbladet fokuserade enbart på att Globen bara var utsålt till hälften när de
tyska killarna tog plats på scenen. Det är säkert sant, de har nog tappat en hel del fans
sedan de tvingades ställa in ett utsålt Johanneshov för några år sedan. Globen känns
helt klart som ett par nummer för stor kostym för Tokio Hotel idag, men ändå...

Som ni förstår köpte jag en biljett trots allt. Jag fick en plats alldeles i närheten
av Skrotan och hennes kompis, det kändes bra att ha lite koll på de lätt översminkade
fjortonåringarna.

Det blev en lång väntan innan bandet äntligen dök upp på scenen nästan en timme
efter utsatt tid. Konserten börjar på snyggast möjliga sätt om du frågar mig. Ett jättelikt,
rymdskeppsliknande ägg öppnas och sakta blottas bandet som ryms inuti. Förstår ni vilken
volym 6000 vrålande småtjejer (okej, där fanns nog en 5% tysta föräldrar också) i extas
kan uppbringa? Det går inte att beskriva.

Jag tycker att ljudet var sådär, inte hundra procent, men jag vet inte om det någonsin
blir det i Globen. Bill Kaulitz sjunger tonsäkert men han har en ganska ljus och liten röst,
det märks mest i snacket mellan låtarna där han nästan påminner om Michael Jackson.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om hans androgyna uppenbarelse där han studsar
omkring i sina minst sagt fantasifulla science fiction-inspirerande kreationer. Fast när
han till skillnad från bandpolarna faktiskt frågar publiken som står närmast om det är ok
att han kastar vatten över dem, kan inte ens jag låta bli att tycka att det är lite gulligt.
Det känns att Tokio Hotel älskar sina fans och utan minsta tvekan är kärleken besvarad.

Fråga vem som helst av brudarna på plats om TH floppade. Nej, jag tror inte ni får många
ja-svar på den frågan. Åtminstone hade jag två med mig i bilen hem som knappt kunde
förstå vad de varit med om. "Det bästa som hänt i hela vårt liv". Typ.
För egen del går jag hellre på en konsert med Iron Maiden men om ni lovar att inte
skvallra för någon så ska jag erkänna att jag spelat Skrotans cd lite i bilen, utan att dottern
själv varit med.



Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag vet hur uppspelta tjejer i flock kan låta, har kört bussar fulla med tjutande tonårstjejer.

2010-03-08 @ 15:59:37
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: PussJorvas

Låter ju ändå härligt , även om man slapp bli ihjälmosad av massa andra :D

2010-03-09 @ 15:22:34
URL: http://pussjorvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0