276596

Så många steg har jag gått hittills. Det är runt tjugo mil. Igår hade jag en bra dag
med över 23000 steg. Ja, fast då har jag räknat in morgonens promenad också.
Mitt snitt ligger på något över 16000 steg om dagen vilket är något mer en 1 mil.
Just nu är jag på 34:e plats av 545. Det kommer att försämras något under dagen, men
om jag kan tillhöra de 10 bästa i slutet av juni får jag vara nöjd. På Linköpingskontoret
innehar jag plats nummer 3. Mitt lag har jag gett upp. Jag har mer än dubbelt så många
steg som tvåan i laget.

När jag drar upp t-tröjan framför spegeln i hallen skrattar åren av karrékotlettmissbruk
runt midjan åt mig. Även om hjärnan säger att jag faktiskt bränt en del fläsk och tycker
att jag kan belöna mig med chokladkakor, så inser jag att min teori stämmer.
Det späck som samlats på en mans mage är det absolut sista som kommer att försvinna.
Nåja, röven känns hyfsat tajt.

Det går åt ljudböcker. Jag har nu lyssnat igenom "Stäppens krigare" av Conn Iggulden
och är nästan igenom "Bågens mästare" av samma författare. Torsten Wahlund är en
suverän uppläsare, men jag börjar tröttna något på hans röst.

Kommentarer
Postat av: Lennart

Tänk om du blir fast i det där, att det blir ett gift för dig? Du kanske inte kan sluta gå?

2010-05-27 @ 19:57:46
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0