Hard Walk Hallelujah!



På måndag drar galenskaperna igång. Vi har en stegtävling på jobbet som sträcker sig mellan
10 maj och 24 juni. Vi har ett lag på fem personer som kommer att tävla mot andra lag i företaget.
Ja, det finns fler lag från mitt kontor också. Även individuella pretationer kommer att premieras
har jag förstått.
Affischkriget är i full gång och jag snodde ihop en till vårt lag. Jag föreslog vår VD att vi kunde
trycka upp en t-shirt också. Då VD'n är i samma lag som jag själv har jag goda förhoppningar
om att få ett ja där.

Jag är orolig för två saker.
1) Att jag ständigt ska hamna sist, gå minst och skämmas varje gång siffrorna ska rapporteras.
2) Att skräcken för nummer 1 går mig åt huvudet och att jag kommer tillbringa all vaken tid med
att promenera utmed kanalbanken. Kan man kanske lära sig att sova medan man går?
Ljudböckerna kommer att gå åt närmaste tiden.

Det finns postiva tankar också. Om inte min mage har minskat efter den här stegtävlingen så
kommer den aldrig att göra det.

"Team Musikerna" är inte det coolaste namnet tyvärr, men det var inte mitt förslag.
"Hard Walk Hallelujah" är däremot min egen slogan.
Jag är ett geni.

Kommentarer
Postat av: Malin Loftén

Vi på AstraZeneca har följande namn som vi tyckte passade.



AZketerna

(Asket = själplågare,renlevnadsman, puritan, fakir



Global Corporate Challenge® 2010 kanske inte är samma tävling som er? Jag tror tyvärr att vi ska hålla på 16 veckor.

2010-05-07 @ 12:12:09
Postat av: Doc

Malin: Njae, då är det kanske inte samma tävling. Azketerna var ju ett himla bra namn annars.

2010-05-07 @ 12:34:11
Postat av: Zäta

Skulle vilja skriva nåt käckt och klatchigt här. Men jag är för degig i skallen.



Det får bli ett lycka till med balansen.

2010-05-07 @ 16:15:13
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Hanna

Jag läste först team musklerna och tyckte att det ändå var ganska kul =)

2010-05-12 @ 11:47:13
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0