Quit Facebook?

Facebook.... vad ska man med det till egentligen?
Och hur hanteras det jag använder där? Mmm... det tål att tänkas på.
Kolla här: http://www.quitfacebookday.com/

Å ena sidan tycker jag inte om känslan av att någon annan äger mina bilder. Å andra
sidan bryr jag mig inte. Om jag någon gång fotar mig själv naken har jag inga planer
på att visa upp dem på Facebook. Ingen annanstans heller tror jag.

Å ena sidan tycker jag absolut inte om att mina konversationer kan slinka iväg och läsas
av andra genom något säkerhetshål. Å andra sidan.... läs då om det gör dig glad.
Där finns inga hemligheter.

Å ena sidan är jag inte speciellt aktiv på Facebook. Å andra sidan har jag aldrig dåligt
samvete för detta. Bloggen är min plats på nätet, inte Facebook. Dessutom har jag
fått kontakt med mycket kära vänner från förr, i några fall sådana jag trodde att jag aldrig
mer skulle få se.

När kommer första boken som handlar om en mördare som kartlagt sitt offers liv
genom Facebook? Familj och vänner och alla deras vanor kan lätt gå att hitta där.
Ett givet upplägg.

Jag är lite sugen på hypen med att avsluta Facebook. Jag skulle nog inte sakna det.
Jag är trött på att få virtuella presenter eller få meddelanden om när någon matat ett
får i Farmville. Jag ångrar mig bittert varje gång jag råkar kommenterar något hos
någon och får ett mail varje gång någon annan också kommenterar samma inlägg.
Jag är inte heller nyfiken på vad folk ätit till frukost.

De där onödiga mailen kan man väl slippa via några inställningar?
Om man orkar alltså?

Jag funderar några dagar till innan jag bestämmer mig. Bara en sådan sak som att
det är jättesvårt att säga upp sitt konto gör att jag vill.
Troligen blir jag kvar trots allt.
För att jag använder det så lite som jag gör.
Jag blir kvar i väntan på något bättre, eller som gitarristen i vårt band säger:
"Jag väntar på Assbook".

Kommentarer
Postat av: Rockdoll

Det är inte så svårt att ta bort så man inte får mail. Finns på konto(knappen högst upp till högra hörnet)/kontoinställningar/händelser. Där kan du välja precis vad du vill få e-post om.



Vill du inaktivera ditt konto (vet inte om man kan återaktivera det sen igen?) så finns det under konto/kontoinställningar och sen längst ner på sidan.



Fast, vem vill egentligen vara utan Facebook?

2010-05-27 @ 15:08:49
URL: http://rockdoll.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Man behöver ju inte vara där och de flesta meddelanden kan man stänga av. Jag skulle bli galen om jag fick e-post varje gång något hände där. Men jag har också återfått kontakt med så många fina ur mitt förflutna och från min framtid. Det skulle jag inte vilja vara utan.

2010-05-27 @ 15:50:24
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Rockdoll

Hanna: Har du återfått kontakt med folk från din framtid?! :O Får jag låna din tidsmaskin?



;)

2010-05-27 @ 23:14:55
URL: http://rockdoll.webblogg.se/
Postat av: Grannfrun

säg till när ni hittat assbook.

2010-05-30 @ 21:14:12
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: E

Jag inaktiverade min facebook förra veckan. Det medför lite ångest faktiskt. Noll koll i cyberlandet och ganska tråkigt på jobbet. Men å andra sidan så har jag inte så mkt roligare på jobbet bara för att jag hade facebook.

2010-05-31 @ 08:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0