Katt eller hund?



Jag tog med cykelpumpen ut för att trycka i lite ny luft i Dotterns cykel på gården. Inez var som vanligt
ute och smög på allt och inget. Ett litet blont flicktroll fick syn på henne och lockade på djuret.
Till min förvåning vågade sig Inez fram för att hälsa, normalt sett är hon försiktig med barn.

- Vad heter hon? undrade Trollet.
- Hon heter Inez, svarade jag.
- Vad söt.
- Mmm.
- Är det en hund eller katt? undrade hon sedan.
Förvånad och full i skratt över frågan övervägde jag att svara "varken eller, det är en schweizisk dvärgko",
men ångrade mig.
- Det är en katt, sa jag i stället.
- En i min skola heter Ines.
- Är det också en katt?
- Nej.


Kommentarer
Postat av: Zäta

Hahaha!

Det måste vara rejäla takter i Ines om någon tror hon är en hund.

2011-10-02 @ 19:48:50
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Bittan

haha du skulle ha sagt en dvärgko..det skulle du ;) hon är verkligen fin.Din Ines. kram

2011-10-04 @ 17:44:04
URL: http://pamingataistan-bittan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0