Är de som vi?

Jodå grabbar, kom igen. Visst här ni tänkt det? Visst har det väl även på era herrmiddagar/grabbkvällar ibland yttrats något i stil med: "Undrar om tjejerna är som vi när de träffas? Snackar de på samma sätt som vi gör? Är de lika jäkla galna?" I alla fall har jag hört de där tankegångarna ventileras några gånger.

Det har varit en hemlig dröm för mig. Tänk att få sitta som en fluga på väggen hemma hos ett gäng tjejer och bara få ta del av det som sägs efter att vinflaska efter vinflaska avverkats. För inte snackar väl tjejer bara om barn, jobb och skit om de som inte kunde komma? Klart de halkar in på samtalsämnen som har med motsatta könet att göra, precis som vi.
Eller?

När Ljusblå och jag kom hem till hennes vänninna Anna, satt redan två andra tjejer runt bordet. Jag anade oråd direkt, men jag hälsade artigt och satte mig sedan till bords tillsammans med de andra och ett eget glas rött. Snart ringde det på dörren och ännu en tjejkompis presenterades och slog sig ned. Så där höll det på. Tjugo minuter senare stod faktum klart. Jag befann mig i ett rum med åtta kvinnor och några bag-in-box rödtjut, dock inte som en fluga på väggen utan som den ende mannen där. Under tjugo minuter väntade jag oroligt på att Ljusblå skulle berätta vad jag egentligen gjorde där, att mitt uppdrag var att sakta dansa av mig kläderna till sensuell musik inför alla damer. Snart kunde jag slappna av. Jag hade helt klart överskattat värdet av min närvaro.

Eftersom jag aldrig kommer att bli en fluga (och tack för det, de är för jäkla fula) var jag nu så nära min dröm jag någonsin skulle komma, alltså började jag lyssna. Jodå, visst blev det en del jobbsnack, självklart blev det en genomgång av barnen. Jag började tappa modet. Här skulle inte bli något av de diskussioner jag väntade på.

När lördagsnumret av NA's helgbilaga åkte upp på bordet halkade sällskapet tills slut in på ämnet jag väntat på: Män.
I den hade några av tidningens anställda fått visa sig på bild i ett moderepotage. Ljusblå var en av dem, men det var inte hennes bild som orsakade den plötsliga förändringen och grötigheten i rösten hos kvinnorna. Badmodet för herrar illustrerades av en fotograf vars karriär lika gärna kunde varit en plats på motsatta sidan kameralinsen. Nu tror ni kanske att jag började småle för mig själv, nöjd och belåten med orden "jag visste det" på läpparna? Nja... Upprymdheten av att få ta del av den vändning tjejsnacket tog, hölls tillbaka något av att Ljusblå var den som ögonen lyste mest på. 
Nåja, han är snygg, det kan jag väl bjuda på haha.

Lite skvaller om en äldre kvinna som dejtat en betydligt yngre man avhandlades, men jag måste säga att jag på det stora hela var jag lite besviken. Fick min närvaro (jag är ju ingen fluga trots allt) tjejerna att skärpa sig? Nu var det här ett gäng där alla inte kände alla jättebra heller. Det kan faktiskt vara en förklaring. Ja, några hade små barn där också. Då kan man inte bära sig åt hur som helst.

Jag tror tyvärr att de flesta frågetecknen kvarstår.
Hur bär sig ett tjejgäng egentligen åt när när de är ensamma?
Hur går snacket? 
Ljuger de som vi?
Är de barnsliga som vi?
Är de som vi?

Ni kvinnor som läser här, vad tror ni?
Hur tror ni att vi är?


Kommentarer
Postat av: pangis

Klart vi är.. fasst kanske inte lika barnsliga det är ju genetiskt omöjligt:-)..Men det är mycket skratt, skämt (gärna råa om män) men även livets allvar..

2009-06-15 @ 14:51:03
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Zäta

I fredags på jobbet diskuterade vi vilken ställning som är bäst och hur man undviker att killen råkar stöta staken i brunögat när man blir tagen bakifrån.



Är det svar nog?

2009-06-15 @ 16:44:24
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Zäta

Ojdå, jag glömde att jag tänkta svara anonymt...

2009-06-15 @ 16:45:18
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Ninni

Samtalen varierar. Är vi i åldrarna runt 35-40 är vi mer öppna. Delar sexerfarenheter men avslöjar inte namn. Och därimellan allvar.

Sitter jag med yngre är det mer ytliga ämnen och väldigt egoistiskt. Ingen lyssnar på den andra.Men om jag avslöjar nån yngre erfarenhet får jag stående ovationer. Sen verkar jag inte vara i rummet längre, igen.

Mycket märkligt.

Ljuger gör vi bara om vikt ålder och skostorlek.

2009-06-15 @ 20:59:43
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jag skulle ändå säga att vi är värre.. Men det kanske bara är jag och mina tjejkompisar.. Senast avhandlade vi vem som gjort vad (och därigenom åsamkat sig själv mest smärta/sträckningar) inom kama sutra... Många skratt blev det..



Ibland roar vi oss med att imitera killars "knullminer" (ni vet när killen fokuserar intensivt på att inte komma), något som är hysteriskt roligt... Ja, lite sånt. Men som sagt, kanske bara är jag och de mina som är så..

2009-06-16 @ 00:49:43
URL: http://swaye.blogg.se/
Postat av: Doc

Mycket intressant, tack.

Jo, jag gissar att vi är ganska lika och att det är sällskapet som avgör nivån på diskussionerna och man beter sig.

Caroline: Det där med minerna... fan vad kul det skulle vara att se er imitera. Ni har mycket att se fram mot också. Fokus på att INTE komma ändras med åldern till fokus på ATT komma. Jag gissar att det ser minst lika roligt ut.

2009-06-16 @ 11:31:13
URL: http://docat.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja, du...

Vi har många gånger tittat under sängar, i garderober och på andra ställen, för att se att ingen hör vad vi säger ;o)



Sen gäller "Tystnadsplikten", ingenting som sägs eller görs i onyktert tillstånd får "komma ut".....

Ikväll har vi förresten Syjunteavslutning, Härligt, vin och pladder!

2009-06-16 @ 15:40:45
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Caroline

Doc: Jo, men har man legat med ngn på fyllan tar det ett jävla tag (och jag tröttnar efter inte alltför lång tid) och den minen är också rätt underhållande.. Bister, ansträngd och sjukt fokuserad, riktiga stirr-ögon... Ser helt galet ut.. Hahahaha.. Bäst är när min vän S härmar nån duracellkanin-kille hon låg med... Dör av skratt varje gång... Hon sätter upp ena benet mot något och kör på frenetiskt.. Hon ser ut som en rabiessmittad hund och hon hävdar att hon är spot on, att han såg ut precis så.. Så du förstår ju att vi har roligt.. ;-P

2009-06-18 @ 00:21:54
URL: http://swaye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0