Ett småsött, medelålders par

 



Ett småsött, medelålders par. Vid en första anblick tycker man sig tydligt se att det lyser
värme och kärlek ur de bådas ögon.

När man synar bilden lite närmare ser man att kvinnan på bilden har en röd fin klänning
i ett glänsande material ingen helt straight man någonsin kunnat namnet på. Ett mönstrat
tygstycke (sjal?) värmer hennes bara axlar. Det lyser fest och rikedom om henne.
Mycket riktigt, jag kan avslöja att hon minsann har en och annan krona undanstoppad på
banken.

Mannen däremot har en gammal tröja i fleece. Den är urtvättad och full med vita
hår från något djur, kanske en hund. Dessutom har den vita fläckar som får en att undra
om det är han som är "den där hårda killen" i tv-serien "Hjälp!".

Kvinnans leende ser så lyckligt och kärleksfullt ut och visst ger det en lite huvudbry? 
Ni funderar kanske över hur det är möjligt att en så vacker kvinna väljer en luffare till man?  
Jag vet inte säkert kära läsare, men jag har en teori.

Nu kanske ni undrar hur många helt straighta män som yttrar orden "jag har ingenting att
ta på mig", men de funderingarna lämnar vi därhän för tillfället. Faktum är att mannen vid
ett flertal tillfällen beklagat sig över att det är sorgligt tomt på tröjor i hans garderob.
Vid detta påpekande har kvinnan svarat: "Det har du väl visst, du är jättefin". Mannen har
buttert bitit ihop och tänkt meningar som "jäkla köpstoppsidéer" och "nu lägger hon sig i hur
mycket pengar jag lägger på kläder, vårt förhållande har definitivt nått en ny nivå".

Min nya teori är att hon helt enkelt vill vara snyggare än mannen vid hennes sida.
Hon vill att allas blickar är riktade mot henne, hon vill bli beundrad och stå ohotad i centrum.
Det mystiskt kärleksfulla leendet är bara ett uttryck för känslan av att hon lyckats.


Hmm... just nu har de rea på Dressman...
Nej just det, inget mer Dressman. Nästa gång blir det kvalitet.

PS
Fleecetröjans (och många andra av mina kläders) vita fläckar består av Gainomax vanilj,
blåbär, jordgubb eller hallon). Jag ska tvätta snart.


Kommentarer
Postat av: Monica

fin bild på er ;)

2009-12-07 @ 14:07:19
URL: http://bloggoholicen.blogspot.com/
Postat av: pangis

Tja..Jag ser bara två personer som hör ihop!

2009-12-07 @ 14:50:55
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Lennart

Så gulliga ni är! Jag gillar taklampan där i bakgrunden.

2009-12-07 @ 15:43:51
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag gillar bilden. Hon skulle vara lika fin i en fleece. Skönheten sitter inte i kläderna. Och kärlek handlar inte om yttre skönhet ;)

2009-12-07 @ 16:36:10
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Piratfarsan

Tycker ni ser jättefina ut och jag tycker inte du skall skämmas över diverse gainomaxstänk, det finns mycket värre saker att vara nedstänkt med vilket du säkert vet eftersom jag gissar att även du upplevt småbarnsåren..

På tal om Dressman, jag måste vara den enda man någonsin som lyckats handla en hel kostymstass med tillhörande atrialjer när det INTE var REA.. ?? De du, vad är oddset på det?

2009-12-07 @ 18:41:52
URL: http://www.piratfarsan.blogspot.com/
Postat av: Huskatt

Kläderna gör inte mannen...nix, snygga kläder behövs inte alls.

Ni ser härligt fina ut tillsammans!

2009-12-08 @ 17:53:56
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Jazzhoppan

Vad fina ni är!

2009-12-08 @ 23:56:53
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Ljusblå

Du har genomskådat mig! och Maja skrattade stort.

Nu till stilskolans lektion I:

Stil är att välja rätt kläder till rätt tillfälle. -Du väljer ofta fel eftersom du inte lägger ner omtanke på att plocka ut rätt kläder. Sanningen är att det är varken svårt eller tidsödande. En kort stilguide. Du har alla kombinationerna i din garderob redan:

Fest: kavaj, bättre jeans och t-shirt, NYPUTSADE skor (ja det är sant, de finns och man gör det själv med sakerna man fått av sin älskade)

Extra festligt: Byt ut t-shirt mot struken skjorta och fin slips.

Jobbet: T-shirt med snygg tröja över. Gärna lammull. Alternativt t-shirt med struken skjorta över. Nyputsade skor.

Myskväll hemma: Fleecesetet eller mjukisbyxor och hoodisen.

Skogen: Jeans som kan vara av vilken årgång som helst, bara de får bli smutsiga. Underställ, fleecetröja, stövlar, mössor och vantar.

Styrketräning: Gympaskor,gympashorts och t-shirt.

Om du följer detta i två månader har du nått långt. Sedan tar vi steg två. Du kan redan få nosa på innehållet:

Färger och material - så tänker du när du ska välja och matcha kläder.

rättelse: Det du saknar är en snygg och varm tröja. Men det får vi titta närmare på snart!

2009-12-09 @ 20:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0