Nyckelringen

När jag köpte min bil satt nyckeln fast i en nyckelring. I denna sitter en liten lapp med bilens registreringsnummer. Jag har inte tänkt så mycket på det där, men när jag nu gör det inser jag att det är idiotiskt. Tappar jag nyckeln på en parkering är det bara för den åksugne att läsa på lappen, gå runt och titta på numerskyltarna och sedan ta bilen.

Nyckelringen måste vara en kvarleva från någon gång då den varit till salu på en bilfirma, det är enda tillfället jag kan komma på då det där skulle kunna vara en bra idé. Den kanske till och med har hängt med sedan bilen var ny.

Jag har nu bytt ut ringen, men jag ska erkänna att jag inte kommer att ligga sömnlös eller känna någon panik över min dumhet. Bilen jag äger är inte precis den mest stöldbegärliga på Ica Maxis parkering eller vilken annan parkering som helst för den delen.

Jag är hemma igen, och i morgon ska jag lämna in Renaulten på ännu en reparation: Byte av motorfäste. Jag passar på och låter min mek byta olja, oljefilter och generatorrem också.

Kommentarer
Postat av: Grannfrun

Och till den biltjuv som inte hittade den förlorade nyckelringen, producerades nyckelringar som man kunde vissla på :S



Skönt med en mek som gör allt det där trista. Skaffar jag bil nån gång ska jag ha en mek som åker med hela tiden=) han ska få tanka , skrapa rutor och bära mina kassar^^

2009-07-07 @ 07:58:51
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Fairlaner

Det där med reg.nummer på nyckelring kan ju komma från bilfirma. Och eftersom det är en Renault, har den väl varit på verkstad ofta ;-) Där är det en bra idé med nummer på nyckeln, så de jobbar på rätt bil, och du får tillbaka rätt bil. Vore ju hemskt om du skulle få ut en V70 istället. Eller kanske inte...

2009-07-07 @ 08:13:26
Postat av: Epsilon

Saab gjorde ju en förenkling ett tag - en nyckel passade till alla bilar. Tillfället gör tjuven heter det ju så med mycket att bära från ICA så kanske... Smart att byta nyckelring

2009-07-07 @ 09:00:37
Postat av: Magnus

Om din bil var ens i närheten av mitt åbäke, så tror jag att en tjuv faktiskt hellre lämnat tillbaka den tappade nyckeln.

2009-07-07 @ 15:09:01
URL: http://papamac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0