Apan i mig

En dag helt utan arbetslust. Jag har läst och det har pratats en del om det där mordet, men inte så mycket.
Istället har jag varit galet upprörd av saker jag inte ska berätta om här.
Jag har svårt för idioter.
Jag har svårt för dryga översittare.
Jag har svårt för otrevliga människor.
Ofta hänger de där egenskaperna ihop.
Sådana människor är nästan det enda som kan göra mig arg.
De lockar fram apan i mig.
Föremålet för mina primitiva känslor finns tillräckligt långt bort, tur är väl det.
Nej då, ingen fara.
Jag är en civiliserad människa.
Ibland måste jag bara berätta det för mig själv.

Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

Död åt idioterna!

Och jag lovar...jag kommer tillbaka, ska bara... ;-)

2009-05-28 @ 18:11:40
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Lennart

Känner igen lite av det där, har också svårt för idioter, otrevliga människor och såna som inte lyssnar på vad jag säger till dem. Men jag blir inte arg, tycker det är slöseri med tid och energi. Min tid alltså, vill inte lägga ner en massa tid på onödiga saker. Är det någon som t ex inte lyssnar på mig då jag har sagt en sak två gånger, som exempelvis "nej tack jag är inte intresserad" då går jag därifrån eller blir bara tyst. Är det en försäljare som ringer mig och bara startar om sin harang lägger jag på. Lyssnar folk inte så är det ingen idé att prata med dem enligt mig. Då är dem inte intresserade helt enkelt.

2009-05-28 @ 18:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0