För mycket panna

Jag:
- Tycker du inte att jag blev fin i håret när Ljusblå klippte mig i helgen?
Skrotan:
- Nej:
Jag (förvånad):
- Inte? Varför då?
Skrotan:
- Du har för mycket panna.
Jag:
- Men det är ju inte klippningens fel.
Skrotan:
- Jo, hon har ju rakat i pannan.
Jag (full i skratt):
- Nej, jag ser ut så här.

Att Spargrisen föreslår en hårklippning på mig, av sig själv, i hemmet är kanske inte så förvånande. Det är jag för övrigt  bara tacksam över, för det blev inte ett dugg sämre än om jag betalat 300 kronor hos en riktigt frisör. Man kan tycka att det borde bli ombytta roller när det är dags att fixa är slingor i håret på Ljusblå nästa gång, men så verkar det inte bli. I stället anlitar hon åttaåringen Bråk. Men okej, att få ett sådant förtreonde är riskfyllt, bäst att inte tjata sig till det.

Kommentarer
Postat av: Mia i Gävle

Ha, ha barn är för rara... min svåger fick höra av en bekant att deras dotter beskrev honom som "gubben med SKINNLUGG"



Ha det gott i helgen

2009-05-20 @ 08:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0