Var har ni size zero?

- Tycker du att det känns konstigt att gå i affärer och titta på klänningar med mig?
- Nej, inte det minsta.
Skrotan verkade nöjd.
- Bra. Det flesta vill hellre kolla på kläder tillsammans med sin mamma, men mig spelar det ingen roll.

Som omväxling kändes det ganska bra att inte spela någon roll.

Jag vet inte hur många gånger vi har tittat på klänningar till hennes skolavslutning nu. I dag tog vi en utflykt till Norrköping. Jag tror vi sprang runt i butikerna sådär fyra timmar. Kom inte och säg att jag är en pappa utan tålamod, men jag ska erkänna att mitt engagemang på slutet var sådär. Humöret också.

Inte hittade vi någon klänning heller. Eller jo, klänningar finns, men ungen är ju så himla smal att storlek 34 och XS hänger. Hallå butikerna! Var har ni size zero?

En ny favoritbutik hittade hon dock. New Yorker.
Bra: En affär med rätt priser.
Dåligt: Det är en bit till Norrköping.

Nu ska jag se en liten stund på tv, sedan ska jag gå och lägga mig.
Jag siktar på måndag morgon med gym.

Kommentarer
Postat av: Zäta

Min smala dotter har tack och lov inte kommit upp i den där klänningsväljaråldern än. Jag kan fortfarande styra vad hon har på sig ganska bra.



Uppskattar nya utseendet på bloggen. Mycket mer lättläst.

Och dina svällande muskler syns ju bra på översta fotot i nedanstående inlägg. Tur att du väger upp med lite galna bilder, annars skulle man kunna få för sig att du är fåfäng ;-))

2009-05-10 @ 22:22:51
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Doc

Zäta: Jag ÄR fåfång. Är inte alla det? Mer eller mindre?

2009-05-10 @ 22:44:14
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

åh så sött! Kul att hon känner att det inte spelar någon roll - då har du uppenbarligen mer tålamod med affärsspringande än typ 98 procent av alla män, helt ovetenskapligt statistiskt påstått!

2009-05-11 @ 10:13:47
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Ljusblå

Söndagens skörd i Örebro: Två klänningar.

2009-05-11 @ 13:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0