Hjärtslag

1...2...3...4....

Beroende på vad jag väljer kan känna eller höra mina hjärtslag. De dunkar i öronen eller pulserar i fingrarna. Igår kväll hade jag svårt att sova för att mitt hjärta väsnades.

Jag räknar inte med att dö. Jag känner inget tryck över bröstet och inget som "strålar ut" i vänsterarmen, alltså tror jag inte att jag har en pågående hjärtinfarkt. Däremot känns det obehagligt, det gör det väl alltid när man har känningar i hjärttrakten kanske? Om jag fortsätter räkna ...5...6....7 i en hel minut kommer jag nästan till 100. Åtminstone igår. 100 i vilopuls är lite galet tycker jag.

Det går så jäkla mycket virus och skit nu så det kanske bara är att vänta ut. Det har varat några dagar nu.
Under tiden jag väntar funderar jag på att gå till läkaren, bara för att kolla.


Kommentarer
Postat av: Grannfrun

men usch vad obehagligt! Hoppas du slipper det där snart, men nåt virus tror jag inte att det är.. Panikångest?

2009-10-13 @ 14:18:17
URL: http://dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Hanna

Har du tränat med sjukdom i kroppen? Sånt kan ju leda till en del obehagligheter i hjärttrakten. Om det inte är stressrelaterat (100 i vilopuls!) så kanske en riktig doc ska få kika på det där hjärtat ändå.

2009-10-13 @ 14:46:02
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0