Halsböld / Skumraskbranschen

Moppekillen har varit hemma ett par dagar. Ont i halsen, inge ovanligt i dessa tider direkt. Men han har ärligt tala låtit förbaskat sänkt när jag pratat med honom, så idag hade hans mamma bokat tid hos doktorn. Stor är han killen och han har mer hår på bröstet än vad jag har, men ibland är det fortfarande skönt att ha pappa med sig.

Doktorer lyssnade och tittade. Misstänkt halsböld och remiss till sjukhuset. Dit åkte vi och väntade och väntade och väntade. Alltså, det här med halsböld är ingen jag vill rekomendera även om jag hellre skulle testa det än en ny sväng med njursten. De skar i halsen för att se om det kom ut något var. Det gjorde det inte. Istället blev det dubbla doser antibiotika och smärtstillande av diverse sorter. Fyra timmar tillbringade vi hos olika läkare och redan imorgon eftermiddag ska vi på återbesök. Säga vad man vill, men de tar det på allvar i alla fall.

I ett av väntrummen satt en klart mysko kille. Han hade solglasögon likt de Idol-jury-Andreas hade på sig igår, antagligen för att täcka diverse blåmärken runt ögonen. Ja, jag misstänkte det pga av de ständiga telefonsamtal han ogenerat ängnade sig åt. Jag uppfattade bara fragment av det han sa.

Samtal 1:
Gulligt samtal med fru/flickvän. Jag är fortfarande på sjukhuset i Linköping. De ska ta bort styngnen mellan munnen och näsväggarna. Dessutom är det kaos på firman så han skulle inte hinna, ville hon träffa honom fick hon komma in.

Samtal 2:
Pratade med vapenhandlare. Undrade om de hade benhölster till Beretta eller Gloc.

Samtal 3:
Tjena läget. Jorå, det är lungt. Jag åkte på stryk i helgen. Närå, jag bara skoja.

Samtal 4:
.... jag hade ju velat knäppa honom direkt, men de ville de ju inte, så nu får det bli på det här sättet istället....

Samtal 5:
Tja, var gör du? Är du på gymet? Nja, jag är på ett annat ställe just nu.

Samtal 6:
.... han har flippat ur totalt. Men där ser du, nu lovar vi varandra att inte låna ut pengar till någon igen sådär....

Jag som trodde man pratade i koder eller åtminstone utom hörhåll för andra om man var i skumraskbranschen.




Kommentarer
Postat av: Grannfrun

Lås dörren.



Stackars moppekillen. Men antibiotika biter ju som köld en tidig novembermorgon, så han blir nog bra snart.

2009-09-29 @ 22:09:56
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Zäta

Oj, vilken intressant tjuvlyssning. Jag önskar jag varit med.

2009-09-30 @ 10:13:27
URL: http://blogg.zettervall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0