Steelrose


Inlånade trummisen Jonas har blivit permanent trummis. Han har investerat i nya trummor och ägnat senaste veckorna åt att spela in sig på dem för sig själv. Från och med nästa vecka hoppas jag att vi kommer igång med repandet på allvar. Vi andra har ägnat några kvällar hemma i Wahlis källare/studio där vi lekt fram en alldeles egen låt från idé av Wahlis själv. Det är något helt annat än att göra covers, med egna låtar finns det ju liksom inget att leva upp till eller försöka efterapa, det är ju vi som gör originalet.
Roligt nog blev den här låten ganska långt ifrån de hårdrockcovers vi normalt försöker spela.
..
Jag har också självutnämt mig till bandets webmaster och när jag pillade med hemsidan ikväll undrade Skrotan:
- Vad står det?
- Steelrose, vårt band.
- Borde ni inte heta Hellrose

Hmm... inte så tokigt egentligen. Hade vi varit tuffa på riktigt kanske det varit ett alternativ.

Kommentarer
Postat av: pangis

Smart tjej!! Med sinne för det som är inne..klart ni ska byta

2009-09-29 @ 22:28:44
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Monica

VILKEN SNYGG BILD :) OCH SMART DOTTER

2009-09-30 @ 19:15:57
URL: http://bloggoholicen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0