Jättetunga

Jag är lite sömnig nu.
05:00 ringde klockan och då gick jag upp.
05:30 hämtade jag upp Skrotan hos mamman.
05:40 satt vi inne i kyrkan och lyssnade på prästen när han sjöng fina visor. Ja, en del
i bänkarna sjöng väl också. Dock inte jag. Jag sjunger gärna, men just i kyrkan är det
något som tar emot.
06:00 åkte hela dotterns konfirmationsgrupp i två proppade bussar till Berlin.

Ja, min stora lilla unge har åkt utomlands. För en liten stund sedan fick jag ett sms
om att de var i Danmark. Tänk om man hade fått åka till Tyskland på konfirmationsresa.
Jag minns inte ens vad vi gjorde eller ens om vi gjorde något. Men det är klart, det är
ju en sådär 75 år sedan jag konfirmerades.

Hur som helst är ögonlocken jättetunga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0