Saker som luktar illa - del 1

Att komma hem efter fem dagar i Sälen och upptäcka att soppåsen man skulle kastat
innan man åkte inte alls följde med ut genom dörren, det luktar illa. Jag försöker som
sjutton att bli en mer ordningsam man och den nyinköpta viskosmoppen är ett led min
strävan. Tyvärr är jag inte ända framme än. Mitt hallgolv är belamrat med reklam som
onda människor släpper in genom brevinkastet och tydligen såg jag inte att jag duktigt
ställt fram påsen vid dörren.

Det märkliga var att liklukten dröjt sig kvar i lägenheten. Jag märkte det tydligt, för tydligt,
när jag om utifrån. Yuck. När jag flyttat på lite av reklamen  förstod jag varför. Något av det
äckliga i soppåsen hade läckt ut på golvet i en liten kladdig pöl. Jag vill inte veta vad den
där pölen kan ha bestått av.

Nu är hallen svabbad och jag hoppas det luktar bättre i lägenheten när jag kommer in
nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Monica

å fifan , inte kul att komma hem till det antar jag usj

2010-04-04 @ 22:28:04
URL: http://bloggoholicen.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Och sådant som runnit ut på golvet blir alltid så där märkligt kletigt och svårt att få bort.

2010-04-05 @ 11:54:30
URL: http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0