Grenrör

Jag är jätteduktig på att planera och fixa. Verkligen.
Idag åkte jag med en arbetskamrat till jobbet. Lämnade ju in fransosen till min privata
bilmek i Mjölby igår. Det drar ihop sig till besiktning och då är det kanske bra att får bort
den avdragna hjulbulten och ersätta den med en ny. Att handbromsen går att lossa efter
att man använt den brukar också uppskattas av besiktningsmannen.

Tanken var att jag efter jobbet skulle ta bussen ned till stan och därifrån hitta ett tåg till
Mjölby. Problemet är bara att min plånbok är kvar hemma. Utan sådan är det svårt att resa
någonstans överhuvud taget. Alltså måste jag ta mig hem till Ljungsbro och därefter hitta
en buss tillbaka till stan för att åka vidare med tåg. Det känns som att fredagkvällen kommer
att försvinna bort med allmänna transportmedel.

När man lämnar in sin bil för att få kända fel åtgärdade brukar man också få reda på
några okända sådana. Ett sprucket grenrör till exempel. Undrar vad det kan kosta.
Man får försöka se det positivt.
Bättre att bilen drabbas av sprucket grenrör än att jag själv gör det, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag känner numera en stor befrielse av att inte äga en bil. Bilarna jag kör är i och för sig inget jag skulle köpa men de tar mig dit jag ska. Jag slipper allt besvär och elände, det känns skönt.

2010-11-21 @ 14:32:59
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Zäta

Efter allt det där farandet vete spörs om du inte ska vara lite orolig för grenröret ändå!

2010-11-26 @ 10:52:59
URL: http://blogg.zettervall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0